loading...
تحدی | ویژه اهلسنت
محمد امین ریگی بازدید : 26 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)


بنده پس از ديدن اوضاع نابسامان خانواده ها و به خاطرپيشنهادي که چندي از دوستان براي نوشتن اين مطالب به من کردند . من نيزعزمم را جزمکردم تا مطالبي هرچند مختصر را براي دوستان آماده کنم .

خداوند زن و مرد راآفريدکه در کنار هم باشند و هريک بتوانند نيازهاي روحي و جسمي خود را در کنار همبرطرف سازند. بعد از ذکر خدا دومين چيزي که باعث سکونت و آرا مش مي باشد خانوادهاست .

آدم عليه السلام بعد از خلقت با و جود آن همه ناز و نعمت که در کنارشبود احساس تنهايي مي کردو خداوندحوا ء را آفريد تا آن احساس تنهايي را از بين ببرد . زن و مرد مي توانند در کنار هم زندگي سعادتمندي داشته باشند .و چه زن و مردهاي کههمسرانشان را تنها وسيله پيشرفت و سعادتمندي خود مي دانند.

زندگي درستاحتياج به علم مرتبط به آن رادارد کمتر افرادي را ديده ام که نگرشي صحيح در موردازدواج داشته باشند بعضي تنها نگرشي شهواني ، بعضي براي پول ، و............ دارند .

چون نگرش ما از زندگي به پدر و مادر و يا برادر و خواهرمان برمي گرددو نهآموزشگاه و نه در مدرسه چنان توجه کافي به آن نشده و حتي افراد موفق را در جامعهکمتر ديده ايم تا از آنها درس بگيريم تا جايي که حتي بعضي از افراد از نام ازدواجمي ترسند.

بخش اول
پيدا کردن همسر مناسب
يکي از مهمترين وشايد تا حدي مشکلترين کار پيدا کردن همسر مناسب و شايسته مي باشد که اشتباه کردن درآن برابر است با خود را در معرض انواع رنجها و مصيبت ها قرار دادن است که اشتباه درآن مانند اشتباه در خريد و يا فروش کالايي نمي باشد چون اشتباه در هر امري با گذرزمان کم کم ازياد رفته و يا جبران مي شود ولي در ازدواج برعکس نه در گذر زمان حلشده و نه مي توان آن را جبران کرد پس احتياج به ديدي کافي و تحقيقي جدي است .

مشخصات زن مناسب براي زندگي

1-سالم بودن ازانواع بيماريهاي روحي ومواد اعتياد آور
الحمدلله در کشور ما براي تشخيص اينکه زن سالم است يانه،آزمايشاتي قبل از ازدواج صورت مي گيرد که سالم بودن زن را تا حدي مشخص مي سازد . چون زني که روح بيماري دارد نمي تواند در برابر مشکلات زندگي طاقت بياورد ودر نهايتيا خود را نابود مي سازد ويا خانواده را به نابودي مي کشاند.

2-شناخت افکارو ارزشمنديهاي زن آينده
بايد دانست زني که در آينده مي خواهي همسر تو باشدچه چيزهاي را با ارزش و يا چه چيزهاي را بي ارزش مي داند و در کل چگونه فکر مي کندآيا افکارتان مثل هم است حتي اگر مثل هم فکر نمي کنيد افکارتان در تضاد با يکديگرنمي باشد . مثلاً موضع گيري او در برابر دين ، در برابر افراد جامعه ، چه چيزهاي درنظر او خوب و چه چيزهاي بد مي باشند . دانستن اينکه چه چيزي را ازتو مي خواهد ودوست دارد که همسر آينده او چگونه باشد دانستن اينها و ديگر ارزشمنديها،همه و همهنيازمند گفتگوي سالم است و اجازه بدهد اول زن حرفهايش را بگويد بعداز آن حرفهايش رابسنجد و خود شروع به گفتن مطالب نکند چون زياد ديده شده زنهاي که در اول همهارزشمنديهاي مرد آينده اش را قبول کرده بعد از مدتي همه را فراموش کرده ، چون تنهابه فکر ازدواج بوده آنهم به خاطر اجبار خانواده و يا به خاطر فضاي نامساعد خانوادهکه مي خواسته از آن فرار کند.

3-ملتزم بودن به دين
ديندار بودن زننقش بسزايي در زندگي مشترک دارد . مرد ديگر خيالش راحت است از اينکه زن به او خيانتنمي کند و کساني ديگر بازنش در ارتباط نيستند اين اعتماد باعث آرامش در خانواده استاما مردي که هر روز مي ترسد و به زنش شک مي کند چگونه مي تواند خوشبختي را لمس کند .دين انسان را در چهارچوبي مشخص قرار مي دهد . بعد از دين ، زيبايي وپول و اصل ونسب دار بودن در ردهاي بعدي قرار مي گيرد ، بنده افرادي را مي شناسم که تنها بهزيبايي و يا تنها به پول زن فکر کرده اند و نتوانسته اند زندگي موفقي داشته باشند . اگر چه در اول زندگي زياد حرف از زيبايي است اما بعد از ورود به زندگي زيبايي کم کمبه حاشيه و چيزهاي ديگري مثل احترام ، آداب معاشرت ، اخلاق و رفتار و خانه داري و ....... جاي آن را مي گيرد.و حتي زيبايي در بعضي از زنها خود موجب بوجود آمدنمشکلات بوده چون باعث سوء ظن مرد به زن و حتي محدوديت شده است

اين حرفها بهاين معني نيست که زيبايي را بد بدانيم نه بلکه زن زيبا مي تواند نيازهاي مرد زيبارا برآورده کند نه زن زشت که اين خود نيازي است براي مردان.

همانطور که تنهاتوجه کردن زيادبه زيبايي مشکل آور است توجه نکردن هم خود مشکلي ديگر است.

4-شناخت خانواده زن
خانواده زن هم يکي ديگر از چيزهاي مي باشد که نقش بسزاييدر زندگي مشتر ک دارد . کساني هستند که مي گويند که فقط خود زن مهم است ما بهخانواده او چکار داريم ما که با خانواده زن زندگي نمي کنيم ، نه اينطور نيست زن خود 50% و خانواده زن هم 50% مهم مي باشند . ودر خانواده زن هم در رأس همه مادر زن نقشبسزايي را ايفا مي کند.

مادر زن توانايي زيادي در تأثير گذاري بر دخترش دارد .تنها کسي که دختر بعد از بوجود آمدن مشکلات به آن روي مي آورد مادرش است .که اگرمادرش زن عاقل و فهميده اي نباشد ارتباط زن و مرد را خراب مي کند چون تنها به دخترشچگونگي انتقام از مرد را نشان مي دهد نه چگونگي حل مشکل ، که در نهايت منجر به جنگو دعوا و ويران شدن بنيان خانواده است .

و نيز بيايد خانواده خودش را باخانواده زنش مقايسه کند و بفهمد در خانواده زن کسي با او مخالف است يا نه و اگر هستبخاطر چه چيزي مي باشد .چون اگر در اول زندگي مخالفت باشد خود منشأ اختلافات ديگرمي باشد .

5-سن مناسب
اختلاف زياد سن باعث مي شود که زن و مردحرفهاي همديگر را نفهمند و هريک ديگري را متهم کند .

 


7-فرهنگ و آداب و رسومنزديک به هم داشتن
نحوه آداب و رسوم ، چگونگي احترام ، نحوه خانه داري ،آداب معاشرت ، نحوه پختن غذا و حتي نحوه حرف زدن در مناطق مختلف متغيير است به نظرمن گزينه مناسب با کسي است که آداب و رسوم و فرهنگ مشترکي دارند.

که در يککلمه بايد گفت در شهر خودش بهترين گزينه مي باشد . اين گفته من به اين معني نيستمرد با زني که در منطقه ديگر مي باشد نمي تواند زندگي کند بلکه به اين معني استفوايدي که در نزديک بودن زن است خيلي بيشتر از انتخاب زن در مکان ديگر مي باشد .

چون وقتي در زندگي مشکل پيش مي آيد باعث دلگرفتگي زن شده که اين حالت باسرزدن زن به خانواده اش از بين مي رود و به قولي شارژ مي شود و حتي زن و قتي کهچيزي را نمي داند اگر مرد هم بلد نباشد دوست دارد از خانواده اش راهنمايي بخواهدمثل نحوه بچه داري و غيره ،اينهاو چيزها ي ديگر خود مسبب انتخاب زن از نز ديک ترينمکان است.

اينها چيزهاي اساسي بودند که در پيدا کردن همسر مناسب مهم ميباشند اگر چه موارد زياد ديگري هم وجود دارند امامن به اين چند مورد اکتفا مي کنمچون خواسته ام با نوشتن کمترين مطالب بيشترين تأثير را به خواننده برسانم .

پيدا کردن مرد مناسب براي زندگي
انتخاب مرد زندگي و کسي که بتواندزن را درک کرده و خواسته هايش را بفهمد و در پي خوشحال کردن زن باشد آنهم کار آسانينيست .که بايد به موارد زير دقت کنيم .

1-سالم بودن مرد از انواع بيماريهايروحي و مواد اعتياد آور
که قبلاً در مورد آن بحث شد و در زن و مرد يکسان است

2-شناخت افکار و ارزشمنديهاي مردآينده
نکته قابل توجه در شناختمرد اينست که بفهمي چرا تورا براي همسري انتخاب کرده ، يعني چه چيزي در تو باعث شدهکه از تو خوشش بيايد . آيا تنها زيبايي تو بوده ، آيا پول و آيا مدرک و ....... چهچيزي باعث شده تو را بپسندد .

اگر مردي اول گزينه بخاطر شخصيت خود زن وبخاطر شناختي که از زن دارد اورا بپسندد و چيزهاي ديگري مانند پول و مال و زيبايي و ..... را در مرحله بعدي قرار بدهد آن مرد مناسبي مي باشد چون پول و مال و زيباييممکن است هر لحظه ازبين برود اما شخصيت چيزي نيست که نابود شود.

3-دينداربودن مرد
مردي که ديندار است خيلي کم ممکن است به زنش ظلم کند و زن ترسندارد که با زنهاي هرزه رفت و آمد داشته باشد و يا اينکه در غياب او به کارهايناشايست دست بزند .

4-دوري گزيدن از مرد عصباني
مردي که زود عصبانيمي شود هرگز نمي تواند همسرش را درست درک کند و حتي اين عصبانيت منجر به زدن و بياحترامي کردن به او مي شود چون عصبانيت با مهر و محبت زن دو چيز متضاد ميباشند

5-شناخت استقلال مرد
مردي که وابستگي شديد به پدر و مادر وغيره دارد و خود هنوز نمي تواند مستقلاً فکر کند نمي تواند در برابر مشکلات طاقتبياورد و اين باعث مي شود در هرکاري خانواده خود را مشارکت داده و زمينه دخالتديگران در زندگيش باز مي شود .

6-شناخت ماديات واقعي مرد
مشخص استکه براي زندگي کردن احتياج به مخارج و پول مي باشد .مردي که بيکار است هميشه وابستهبه ديگران و در صورت نبود افراد منجر به طلاق دادن زن مي شود پس بايد دانست که مرددر حد معمول مي تواند مخارج زندگي مشترک را تأمين کند يا نه

7-شناختخانواده مرد

8-نداشتن اختلاف سني زياد

9-فرهنگ و آداب زندگي يکسانيداشتن
زن بعد از ازدواج احساس نياز و دلتنگي بيشتري نسبت به خانواده اش داردکه هرچه مرد آينده نزديکتر باشد مي نواند دربراورده کردن اين نياز سهيم تر باشدونيزمردي که بايک نوع آداب و رسوم و فرهنگ آشنااست و مي خواهد در زندگيش هم مثل خانوادهپدريش باشد و يانه اينکه دوستان و آشنايان اين انتظار را از اودارند ممکن است زننتواند جوابگوي اين انتظارات باشد چون با آداب و رسوم آنها بيگانه است که اينها وچيزهاي ديگر خود مسبب مشکلات هستند.

اميدوارم اين مطالب بتواند در انتخابهمسر مفيد واقع شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 1,024
  • بازدید کلی : 10,413
  • تبلیغات

    اولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنتاولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنت

    اولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنتاولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنت