loading...
تحدی | ویژه اهلسنت
محمد امین ریگی بازدید : 41 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

استاد گرامی، عبدالله بنعبدالرحمان جبرین (سلمه الله)

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته و اما بعد :
بعضی از برادران مسلمان تجارب ما در تعویذ را که هیچ تعارضی با شرع ندارد،مردود میشمارند در حالی که در حدیث پیغمبر(ص) آمده که : «اعرضوا علیّ رقاکم...»تعویذهایتان را بر من عرضه کنید، در صورتی که مرتکب شرک نشود ایرادی ندارد. در اینحدیث : «رقاکم» یعنی «تجربه‌های خودتان در تعویذ.
تجربه‌های این جانب بربزرگوارانی چون : شیخ عبدالعزیز ابن باز، شیخ ابن عثیمین، شیخ عبدالمحسن عبیکان و ... و نیز بر جنابعالی عرضه شده و - الحمدالله - مورد تأیید واقع شدهاست.


قرآن درمانی بنده به دو طریق انجام میگیرد :
-1
خواندن قرآن با نیت تنگکردن عرصه بر شیطان گمراه مسلط بر بیمار و بعد از آن شناسایی چشم زننده از طریقپرسیدن از خود بیمار، بعد از آن از عرق بدن و یا آب دهان چشم زننده مقداری تهیهو با آن بیمار را شست و شو می دهیم و از آن به او می‌نوشانیم تا به اذن خداشیطان را از او دور گردانیم و شفا یابد. حدیث ابوهریره ناظر به این طریقه مداواستکه : «چشم زدن حقیقت دارد و حضور شیطان و حسادت انسان باعث آن می‌شوند». و تجاربنیز مؤید این طریقه بوده و این امر بر شما پوشیده نمانده است.
قرائت قرآن بانیت شفای بیمار از همه بیماریهای روحی و جسمی، چرا که خداوند می‌فرماید :
وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ
و کلمة «شفا» عام بوده وقید نخورده است. همچنین جبرئیل به هنگام تعویذ پیغمبر(ص) فرمود : «بسمالله، بیماریرا از تو دور و تو را در برابر هر دردی، شفا میدهد.»
آنانکه تعویذ در چشم زدن وتب کردن را جایز دانسته و به حدیث پیغمبر در این باره استناد میکنند که «تعویذ جزدر چشم خوردن و تب کردن نیست»، فهم درستی از این حدیث ندارند، زیرا مراد حدیث ایناست که بالاتر از مداوای چشم خورده و تب کرده تعویذی نیست.
این افراد تجاربغیرمخالف شرع در عرصه تعویذ را به این دلیل رد می‌کنند که گمان می‌برند این کار بهسحر می‌انجامد، به همین دلیل مخالف مداوا از طریق دمیدن در آب و مداوا با درخت کنارهستند، بلکه بعضی از این افراد در انکارشان افراط کرده و با حجت سد ذرایع، گذشتگان- سلف صالح - این امت مثل امام احمد، ابن تیمیه و ابن قیم - رحمهم الله - را به خاطرانجام تعویذ زیر سؤال میبرند همچنانکه مؤلف کتاب «النذیرالعریان» این مطلب را ذکرکرده است.
ولی این کار باعث بی‌توجهی به قدرت شفابخشی قرآن و عیبگویی علماست و هرامتی که عیبگویی علمایش را پیشه سازد هلاک میگردد.
از شما میخواهم این مسأله راتوضیح بفرمایید.
و فقکم الله و رعاکم و سدد خطاکم و صلی الله علی نبینامحمد.
فرزندتان : عبدالله محمد سدحان



***

نص فتواي شيخ علامه عبدالله ابنجبرين

برادر گرامی، جناب عبدالله سدحان!
و علیکم السلام و رحمه الله وبرکاته و اما بعد :
بنده نیز موافق شیوخ گرامی بن باز، ابن عثیمین و ابن عبیکانهستم. و میگویم این تجارب - به اذن خدا - سودمند بوده و لازم نیست هر تعویذی منقولاز پیغمبر(ص) باشد بلکه به مقتضای ظاهر حدیث مشهور در این باره، هر تعویذی کهتأثیرگذار بوده و شائبه شرک در آن نباشد، جایز است، و فرقی نمیکند که تعویذ برایچشم خوردن انجام شود یا جنون و یا هر بیماری دیگری، به این شرط که از کلام نامفهوم،طلسم، حروف مقطعه و امثال آن خالی باشد.
بنابراین به کار خودتان به همان شیوهسابق ادامه بدهید و از برکت خدا بهره بجویید، خداوند با شماست و از اعمالتاننمی‌کاهد و جزاکم الله خیراً.
و صلی الله علی محمد و آله و صحبه وسلم

شیخ عبدالله بن عبدالرحمان جبرین، 2/1/1416 ه .

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 82
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 144
  • بازدید ماه : 152
  • بازدید سال : 973
  • بازدید کلی : 10,362
  • تبلیغات

    اولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنتاولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنت

    اولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنتاولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنت