loading...
تحدی | ویژه اهلسنت
محمد امین ریگی بازدید : 27 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

برادرعزيز... خواهر گرامي...
مي‌خواهم با شما درد دلي آغازکنم؛ در رابطه با وسيله‌اي که آن را بر بلنداي بام خانه‌ات قرار داده‌اي، وسيله‌اي كهقامتش را با فخر و سرور برافراشته و با تکبّر و غرور کامل سر خود را بالا گرفته وابرها را مي‌خراشد. دستانش را براي دوستي به سمت هر كس و ناكسي ميگشايد و از هر گونهموج آسماني با آغوش باز استقبال مي‌كند.
و... شما در خانه‌ات نشسته‌اي و برلطيف‌ترين فرشها ومبلها تکيه داده‌اي و بهترين نوشيدنيها وخوردني‌ها را در کنارت قرارداده‌اي و درها و پنجره‌ها را بستهاي. کنترل را در دست گرفته‌اي و آن را هر لحظه تغييرميدهي از کانالي به کانال ديگر. با خود ميگويي «چه کسي مانند من است! هر جا دلتميخواهد بگير. دنيا در دست توست! ». در حاليکه لبخند ميزني، صحنه‌هايي از زنان لختو عريان از مقابل ديدگانت ميگذرد و با ديدن اين صحنه‌هاي زشت وکثيف آب

 

دهانت جاريميشود. از فيلمها به سريالها، از رقصها به ترانه‌ها و موسيقي‌ها و از گناهي به گناهيديگر. از گناه صغيره به گناه کبيره. آرام آرام نقطه‌هاي سياه و متعفّن در قلبت ايجادو سپس تمام قلبت را فرا ميگيرد و قلب تو را ميميراند. ديگر هر بدي را دوست ميداري وهر خوبي را ناپسند و روزبه‌روز و لحظه به لحظه به بديها نزديکتر ميشوي!

آثارمخرّب کانالهاي ماهواره‌اي
خلل در عقيده وشکّ در آن

امروزه اکثرهنرپيشه‌ها و بازيگران تلويزيون وخوانندگان خصوصاً غربيها به هيچ دين ومذهبي پايبندنيستند و به هيچ کدام از اديان آسماني ايمان ندارند و در برنامه‌هايشان کلماتمسخره‌آميز وشکّ برانداز به اديان و مذاهب الهي نسبت ميدهند. اكثر اين برنامه‌ها ازطريق کانالهاي يهودي و نصراني پخش ميشود.

الـــولاء و الــــبراء (دوستي ودشمني بخاطر الله)

يكي از مهمترين مقوله‌هاي عقيده دين مبين اسلام اين است کهشخص مسلمان، برادران مسلمانان خود را دوست بدارد وخيرخواه آنان باشد و مشرکين رادشمن بدارد و خيرخواه آنان نباشد. اما مشاهده پياپي سبك زندگي غربيها از طريقفيلمها و موسيقي‌ها، اين عقيده را تضعيف ميکند؛ تا جاييکه فرد، دشمنان خدا را دوستميدارد. امروزه دلبستگي پسران و دختران جوان به هنرپيشه‌ها، ستاره‌هاي نقش اوّل وخوانندگان زياد شده و اصلاً اهمّيّتي نميدهند به اينکه اينها کافر هستند. برايشانمهمّ نيست که يک کافر و مشرک را دوست بدارند. در حاليکه خداوند متعال ميفرمايد: لا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ ... (مجادله/٢٢)

«هرگز نمي‌يابي گروهيكه به خدا و روز قيامت ايمان داشته باشند ولي دشمنان خدا و رسولش را هم دوستبدارند؛ هرچند كه آنان پدران يا فرزندانشان يا برادرانشان يا قوم و قبيلهشانباشند».
هيچ وقت ايمان به الله، همراه حبّ و دوستيِ دشمنانِ الله در قلب مومنيكجا جمع نميشود. چگونه به خدا ورسولش ايمان داري در حاليکه محبّت شخصي که به خدا ورسول خدا کفر ميورزد، در دل داري؟ اين امري عجيب و غيرممکن است!


تقليدعقايد يهــود و نصـــــــــاري
يکي از خطرات کانالهاي ماهواره‌اي تقليدعادات واعمال حرامي است که از طريق مشاهده زياد فيلمها صورت ميپذيرد.
از جملهعادات حرام:1-خم شدن و رکوع و تعظيم کردن براي انسان؛ درحاليکه فقط مخصوص اللهعزوجل است؛ 2-پوشيدن گردن بندها وزنجيرها و صليبهايي که از طلا ونقره ميباشد؛ 3- برپاکردن عيدها و مراسمات غير شرعي و غير ديني 4- آراستن مو و پوشيدن لباس مانندآنها و...غيره.

انتشار کفر وشرک و الحاد
امروزه مسلمانان را از طريقفيلمهاي ماهواره‌اي به سوي کفر و بيبندوباري ميخوانند وآنها رابا حرفهاي پوچ وبيارزشکه هيچ گونه دليل ومدركي ندارند، فريب ميدهند . آنان را بسوي اعمال کفرآميزي مانندسحر وجادو وطلسم فرا ميخوانند. (العياذ بالله)

ضعيف شدن سطح علمي و آموزشيجوانان ونوجوانان
يک تحقيق علمي جهت بررسي اثر مخرّب تلويزيون بر سطحعلمي و تحصيلات دانش آموزان، نشان داده است که 64 درصد دانش آموزان بخاطر تماشاياين فيلمها ازعلم و تحصيل عقب افتاده‌اند! ببينيد وقتي که تلويزيون به تنهايي دانشآموزان را اينگونه از علم جدا ميکند، پس کانالهاي مبتذل و فاسد ماهواره چه تأثيريبر روند علم و تحصيل خواهد داشت؟

انتشار سستي وکسالت
يکي ازبيماريهايي که دانش آموزان وکارکنان وکارمندان به آن مبتلا شده‌اند، تماشايشبانه‌روزي کانالهاي مخرّب است. شب تا صبح مشغول نگاه کردن آن هستند وبرنامهزندگيشان وشب زنده‌داري‌هايشان تماشاي اين کانالها شده است. در حاليکه نميتوانند بهموقع سر کلاس و يا سرکارشان حاضر شوند. هميشه با تأخير و سستي در درس و زندگي ظاهرميشوند و نشاط و شادابي را از خود وخانواده خود ميگيرند. وزراي فرهنگ كانادا ويونان از اينکه کشورشان مورد تهاجم فرهنگي امريکا قرار گرفته است، اعتراض وشکايتميکنند و ابراز تأسف ميکنند. درحالي اعتراض ميكنند که منهج ديني وسياسي آنها يكساناست! پس چگونه ما مسلمين که بر دين حنيف وراستين اسلام هستيم اعتراض وشکايتنکنيم؟


انحراف وپر خاشگري
يکي از نتايج شوم وبد اين دستگاه انحراف جوانان وخانواده ميباشد. يکي از گزارشات وتحقيقاتي که در اسپانيا انجام شده بيانگر آنست که 39 درصد اتّفاقات ناشي از شرارت وپرخاشگري جوانان در زندگي و روابط اجتماعيوسايرحوادث انحرافي برگرفته از مشاهده فيلمها وسريالهاي مخرّب و (به اصطلاح اكشن)ميباشد .


دزدي وکلاه برداري
پژوهش ديگري درباره مفاسد تلويزيونهاي عربي نشانداده است که 41 درصد جرايم و47 درصد کلاهبرداريها ناشي از تأثير فيلمهاي مخرّبتلويزيون است. فيلمهاي ماهواره كه ديگر جاي خود دارد!

 
محتواي مخرّبفيلمها
در تحقيقي که روي 500 فيلم تلويزيوني انجام شده، مشخّص شده است که موضوع 72 درصد آنها عشق و عاشقي، جرم و جنايت و صحنههاي جنسي و شهواني است . با اين وجود،انتظار داريم جوانان از کانالهاي ماهواره‌اي، چه ياد بگيرند؟
دکتر بلوهر ميگويد: « همانا فيلمهاي تجاري که امروزه در دنيا منتشر شدهاست، بيشتر آنها غريزه جنسيوشهواني جوانان را شعلهور وتحريک ميکند. دختران و پسران جوان مسائل مخرّبِ جنسي رااز اين فيلمها ميآموزند. اينگونه فيلمها، جوانان را بسوي هلاکت و نابودي ميکشاندتحقيقي نشان دادهاست كه يادگيري بيشتر اعمال جنسي از طريق تلويزيون است پس واي بحالکانالهاي ماهواره‌اي!


کودکان و تلويزيون
در تحقيقي که دکتر چارا انجامداده‌ است در مجموعه فيلمهايي که در دنيا براي کودکان پخش و عرضه ميشود، موضوع  6/29درصد آنها مسائل جنسي، 4/27 درصد جرائم، 15 درصد حول عشق و قضاياي شهوانيميباشد.


مشکلات خانوادگي
از ديگر آثار مخرّب فيلمهاي ماهواره‌اي بروز مشكلاتعديده خانوادگي و اجتماعي در جامعه بويژه نسل جوان است. معضلاتي از قبيل: 1- تأخيردر ازدواج و زياد شدن طلاق 2- مبارزه گسترده با ازدواج مجدّد و جنايت جلوه دادن آن 3- معاشرت دختران و پسران جوان، قبل از عقد ازدواج 4-ورود بسياري از عادتهاي غربيبه خانهها و الگوپذيري از سبك غلط زندگي آنان 5- عدم احترام به پدرو مادر 6- قطعصله رحم و بيتوجّهي به حقوق شهروندان و همسايگان

 


غضب خداوند
مهّمترين اثرِديدن و شنيدنِ صحنه‌ها و صداهاي حرام، دچار شدن به خشم و غضب خداوند است. هرگاهدستگاه خود را روشن ميكنيد با صدها نوع از انواع محرّمات مواجه ميشويد. محرّماتيمانند: 1- نگاه کردن به زنان لخت و بي‌حجاب و يا بدحجاب 2- گوش دادن به موسيقيها وترانه‌ها 3- بار آوردن خانواده و فرزندان بر اين مفاسد و محرّمات 4-اسراف در اموال وضايع نمودن وقت که بعنوان بهترين سرمايه انسان است. خواننده عزيز به اين حديث شريفتوجه كن!!
عَنْ أَبِى بَرْزَةَ الأَسْلَمِىِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلىالله عليه وسلم- « لاَ تَزُولُ قَدَمَا عَبْدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى يُسْأَلَعَنْ عُمْرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ وَعَنْ عِلْمِهِ فِيمَا فَعَلَ وَعَنْ مَالِهِ مِنْأَيْنَ اكْتَسَبَهُ وَفِيمَا أَنْفَقَهُ وَعَنْ جِسْمِهِ فِيمَا أَبْلاَهُ» (الترمذي)
رسول اكرم صلي الله عليه وسلم ميفرمايند: «روز قيامت هيچ فردينميتواند قدم از قدم بردارد، تا به اين سؤالات پاسخ دهد؛ 1- عمرش را در چه راهيگذرانده است؟ 2- با علم و دانش خود چه نموده است؟ 3- مالش را از چه راهي بدست آوردهو در چه راهي خرج كرده است؟ 4- از نيرو و توان جسمياش در چه راهي استفاده كرده است؟»

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 263
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 136
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 320
  • بازدید سال : 1,141
  • بازدید کلی : 10,530
  • تبلیغات

    اولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنتاولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنت

    اولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنتاولین خبر خوان سایت های اسلامی اهلسنت